Geoparcurile ca puncte educationale
Prezentare
Geoparcurile se referă la amenajarea zonelor natural în care elementele de patrimoniu geologic, geomorfologic, biologic și cultural sunt rare, estetic, științific și economic valoroase pentru scopuri educaționale, turistice și economice. Conservarea și durabilitatea sunt foarte importante în aceste domenii. Deși nu se știe, este un fenomen care se încearcă a fi creat în întreaga lume, datorită conștientizării educației și protecției și dezvoltării economice datorită Geoparcurilor. Cea mai eficientă educație pentru a introduce lumea în societate în orice mod și pentru a crea o conștientizare a protecției naturii este educația data în natură. De aceea, formarea geopark este atât de importanta. Conștientizarea conservării este baza continuității vieții naturale. Dacă dorim să transferăm ceea ce avem generațiilor viitoare, trebuie să începem prin a le proteja mai întâi. Toate structurile (fosile, roci, minerale și formațiuni morfologice) care descriu procesele de la formarea scoarței terestre până în prezent sunt produse ale unor perioade geologice lungi. Dacă aceste structuri care aparțin întregii umanități sunt pierdute, ele nu pot fi reproduse. Pentru ca generațiile următoare să înțeleagă, să recunoască și să învețe despre natura în care trăiesc, materialul la îndemână trebuie să fie natura însăși. În acest moment, educația geopark pentru incluziune și protecție a motivat 6 scoli din Spania, Portugalia, Croația, România, Grecia, Turcia să se întâlnească. Parteneriatul nostru, care a început cu un proiect eTwinning, a fost încununat cu acest proiect Erasmus, pentru a crește gradul de conștientizare a Geoparcurilor în țările noastre și pentru a dezvolta un proiect de integrare a acestuia în cadrul programei noastre educationale. Deoarece schimbările climatice și încălzirea globală care amenință lumea noastră necesită conștientizarea acțiunilor colective pe scena internațională. În acest proiect, vor avea loc activități de formare și cercetare în zonele UNESCO GEOPARK. Prin proiectul nostru, elevii noștri se vor apropia de natură și vor învăța direct în lumea magică a acesteia, odată cu includerea pierderilor suferite de natura, durabilitatea Geoparcurilor și educație. Astfel, scopul nostru este de a 1. Crește gradul de conștientizare sociala cu privire la protecția și durabilitatea Geoparcurilor 2. Asigura înființarea de cluburi Geopark în școli 3. Asigura că geografia, geologia și științele naturii sunt preferate de studenții noștri. 4. Observa mediul în zonele geopark, valoarea pe care o adaugă la acea regiune, importanța patrimoniului său geologic în istorie și societate cu studenții noștri 5. Învata elevii observând zonele geologice și estetice, peșteri de lavă, cascade frumoase, spa-uri, cosuri de fum și formațiuni de rocă în Geoparcuri. Ca 6 țări diferite, ne propunem să oferim soluții la problemele de mediu și globale concentrându-ne pe geodiversitate, geopatrimoniu, geo-protecție, geoproduse, geomorfologie, geoparcuri, Rețeaua Europeană Geopark, Rețeaua Universală Geopark. Proiectele noastre vor dura 24 luni.
Cele 6 activități LTT sunt: C1: activitati la Kula-Salihli Geopark C2: activitati la Lesvos Geopark C3: activitati la Azuros Geopark C4: activitati la Hateg Dinosaurus Geopark C5: activitati la Papuk Geopark C6: activitati la El Hierro Geopark
Activitățile C1 vor fi desfasurate cu 3 profesori de la fiecare partener.
Alte LTT-uri vor fi cu 4 elevi (11-15 ani) și 2 profesori (geografie, știință, biologie sau științele pământului) de la fiecare partener. Un total de 15 elevi dezavantajați vor beneficia, de asemenea, de activitățile LTT. Activitățile noastre geopark din Turcia, Spania, Portugalia, Croația, România și Grecia ne vor permite să ne atingem obiectivul menționat mai sus. Toate activitățile noastre sunt în armonie cu obiectivele noastre. Toate activitățile locale, naționale și internaționale pe care le planificăm și le proiectăm ne vor permite să atingem obiectivele principale în calendarul proiectului nostru, în etapele de monitorizare și diseminare.
METODOLOGIE: Metode de învățare bazate pe proiect și experiențiale vor fi utilizate în proiectul nostru. Elevii noștri vor participa la lucru în echipă, vor face prezentări, vor efectua experimente, vor face observații în natură, vor participa la diverse activități cu ajutorul geologilor, experților, își vor asuma responsabilitatea și vor învăța să învețe. REZULTATE CONCRETE -Banner /logo -raport public -eTwinning Project -e-Booklet -e-magazine –bloguri de învățare–video conștientizare Geopark –Statistici Test Evaluare –Cluburi și unități scolare Geopark –activitati si planuri de lectii Geopark- pagina web, canal de YouTube, pagina de Facebook, Erasmus Corner- Workshop-uri despre dinozauri, minerale, fauna, flora, etc. Prin proiectul nostru, vor fi elaborate planuri de lecție pentru a face Geoparcurile un punct de instruire pentru studenți. Acesta va încuraja elevii să participe la conservarea naturii și va asigura înființarea de cluburi și unități Geopark în școlile din apropiere. Elevii noștri se vor concentra pe geologie și științele naturii în alegerea profesiei lor. Datorită utilizării Geoparcurilor ca puncte educaționale, elevii noștri vor dobandi conștientizarea Geoparcurilor.